Saturday, June 6, 2015

Rüya görmek

Just another reading from the “Türkçe okuyorum” book. This text is about “Rüya” - which means: a dream (while sleeping). As we sometime exchange our views on sleeping and dreaming, especially on the meaning of our dreams, I think it may be useful to note down some words and expressions from the text.

rüya - dream
rüya görmek - to have a dream to dream

Here are a few sentences I wrote about it in Turkish:

Dün iyi bir rüya gördüm. Arkadaşlarımla plaja gittim, denizde yüzdüm, güneşlendim.
Bazı insanlar rüyalara inanıyor. Rüyaların anlamını açıklayan kitaplar var. Rüyadan sonra çok insanlar bu kitaplara bakıyorlar.
Ama ben rüyalara inanmıyorum. İyi bir rüya gördüğüm zaman, iyi bir güne bekliyorum, ama rüyanın açıklamasını denemiyorum. Eğer kötü bir rüyam varsa, çabuk unutmaya çalışıyorum.

Share:

0 komentarze:

Post a Comment