Tuesday, January 27, 2015

Kurs MSA Pimsleura - przerobiony

Na ten kurs czekałem dość długo. O ile firma Simon & Schuster dawno temu wypuściła dwa kursy arabskiego, a konkretnie egipskiego (jeden poziom) i wschodniego (trzy poziomy), o tyle kurs MSA (Modern Standard Arabic) pojawił się stosunkowo niedawno, jakieś dwa lata temu. Dostępne są dwa poziomy. To jeden z niewielu kursów konwersacyjnych obejmujących literacki arabski, więc pomaga wyćwiczyć i zautomatyzować najczęściej używane konstrukcje językowe. Przerobiłem oba poziomy.

O kursach Pimsleura pisałem wielokrotnie. Czasem mogą się wydawać nieco nudne, może tempo nie jest za szybkie, ale jeśli weźmiemy pod uwagę, że to kursy dla początkujących, to - moim zdaniem - spełniają swoją rolę. Choć niektórzy moimi znajomi uważają, że niektórych słów czy sformułowań nie używa się w taki sposób, jak podaje ten kurs, ale cóż, nie ma rzeczy doskonałych, nie mnie się na ten temat wypowiadać. Wypada mi wierzyć im na słowo.

Nie będę się tu dłużej rozpisywał na temat tego kursu, jeszcze raz tylko podkreślę, że oba poziomy łącznie to około 30 godzin materiału audio do słuchania i powtarzania, a to niemało, biorąc pod uwagę kurs językowy. Jak już wspomniałem na początku, to kurs konwersacyjny, jakich w MSA jest mało, bo podręczniki do tego języka zawierają przeważnie czytanki lub wybór tekstów z gazet, powieści czy poezji, o fragmentach Koranu nie wspominając.

Ten post można przeczytać również po angielsku
Share:

0 komentarze:

Post a Comment