Tuesday, November 4, 2014

Egipski arabski od nowa, tydzień 1

Czas na podsumowanie pierwszego tygodnia intensywnej nauki arabskiego egipskiego po ponadrocznej przerwie. Na razie to właściwie powtórka tego, czego się wówczas nauczyłem i z nieukrywaną satysfakcją odkrywam, że idzie mi całkiem nieźle. Jako że to powtórka korzystam z kilku źródeł naraz, są to głównie: "Colloquial Arabic of Egypt" - podręcznik wydany przez wydawnictwo Routledge i "Arabic Basic Course. Egyptian Arabic", wydany przez Defense Language Institute. 


Z tego pierwszego przerobiłem 10 lekcji, z drugiego - 4. Szczególnie ten drugi podręcznik jest przydatny, zwłaszcza dla kogoś, kto - tak jak ja - uczy się również MSA (Modern Standard Arabic). W objaśnieniach gramatycznych i dotyczących słownictwa podane są różnice między MSA a EA, co dodatkowo ułatwia naukę.

Do obu kursów mam nagrania audio, co ułatwia naukę i pomaga mi ćwiczyć rozumienie ze słuchu. Ponadto z wielką radością odkryłem ponadto, że mogę odbierać przez satelitę egipską stację TV, Al Masriya.

Na razie nie udało mi się znaleźć nikogo, kto chciałby woluntaryjnie pomóc mi w ćwiczeniu mówienia, ale mam nadzieję, że tę trudność uda mi się pokonać w najbliższym czasie. Wszak właśnie to jest moim głównym celem, jeśli chodzi o egipski arabski - komunikacja z innymi ludźmi. Do czytania i oglądania TV wystarczy mi przecież MSA.

Ten wpis można przeczytać również po angielsku
Share:

0 komentarze:

Post a Comment