Friday, July 11, 2014

Więcej wysiłku, żeby osiągnąć poziom konwersacyjny

Równolegle z kursem "Al 9Arabiyyatu Bayna Yadayk" (więcej na ten temat tutaj), który rozpocząłem w ubiegłym tygodniu, zabrałem się za inny kurs. To "Elementary Modern Standard Arabic" pod redakcją Petera F. Abbouda, profesor języka arabskiego na University of Texas w Austin i Ernesta N. McCarusa, profesora języka arabskiego na University of Michigan. W nadchodzących tygodniach i miesiącach niemal całą swoją uwagę skupię na arabskim, żeby osiągnąć przynajmniej podstawowy poziom konwersacyjny. W tym celu będę z pewnością potrzebował nie tylko książek, ale także - przede wszystkim - znacznej pomocy przyjaciół z krajów arabskich.

Pierwsze lekcje EMSA nie są zbyt trudne, po tym jak przerobiłem kurs podstawowy opracowany przez DLI (więcej na ten temat tutaj), ale są rzeczy, które - w mojej opinii - są w bardziej jasny sposób omówione czy wyjaśnione. Gdybym miał porównać oba kursy, DLI skupia się na kwestiach gramatycznych na początku a potem uczy bardzo obszernie słownictwa używanego głównie w pracy urzędnika publicznego (należy pamiętać, że jest to kurs dla dyplomatów i urzędników), podczas gdy EMSA - przynajmniej tak mi się wydaje po kilku pierwszych rozdziałach - nie jest aż tak bardzo zogniskowany na polityce i gospodarce.

Myślę, że kurs EMSA to dobre posunięcie, żeby dopełnić moje studia w zakresie podstawowym, a także, że pomoże mi zbudować bardzo solidne podstawy, na którym będę mógł budować dalej. Towarzyszą mu nagrania dialogów i wybranych ćwiczeń, co trudno przecenić w nauce takiego języka jak arabskiego.

Mój cel to osiągnięcie co najmniej podstawowego poziomu konwersacyjnego do końca roku. Żeby tego dokonać, będę potrzebował ćwiczyć często mówienia. Z kolei, żeby poprawić rozumienie słowa mówionego będę oglądał programy informacyjne TV arabskich. Nie będzie to trudne, bo dziesiątki kanałów można odbierać za darmo za pośrednictwem anteny satelitarnej.

Wśród ulubionych stacji obcojęzycznych mam m.in.:

  • Al Jazira
  • Al Arabija
  • BBC Arabic

Ten tekst można przeczytać również po angielsku
Share:

0 komentarze:

Post a Comment