Wednesday, June 4, 2014

Kolejny etap nauki języka francuskiego za mną

Pierwsze dni czerwca przyniosły koniec kolejnego etapu w nauce języka francuskiego. Dokładnie 1 czerwca skończyłem przerabiać podręcznik zatytułowany "Język francuski dla zaawansowanych", autorstwa Marii Łozińskiej i Ludomira Przestaszewskiego. Zawiera on 30 lekcji z ciekawymi czytankami i/lub dialogami oraz sporą dawkę komentarzy gramatycznych.

Mogę śmiało stwierdzić, że na pewno wzbogaciłem swój zasób słownictwa, a także wiedzę o wybranych zagadnieniach gramatycznych, które będą przydatne w komunikowaniu się z Francuzami.
Z drugiej strony nie mogę przyznać, że umiem wszystko, co w tej książce napisano. Mam jednak nadzieję, że wiele z tego, co zawiera, pozostało mi w pamięci i gdy będę po raz kolejny trafiał na dane słówka czy struktury, będę je sobie utrwalał.

W najbliższych dniach zabiorę się zapewne do książki z ćwiczeniami gramatycznymi, którą kupiłem już dawno temu, a która cierpliwie czekała sobie na półce. Mowa o pozycji "Un quart d'heure de grammaire. Gramatyka francuska w dialogach". Mam nadzieję, że pomoże mi ona utrwalić nabytą już wiedzę - nie tylko z gramatyki, bo przecież to także sposób na wzbogacanie słownictwa.

Share:

0 komentarze:

Post a Comment