Sunday, December 1, 2013

Języki - postępy: listopad 2013

Arabski (MSA) nadal jest moim priorytetem. Starałem się codziennie robić coś związanego z tym językiem, czy było to czytanie, nauka słownictwa, studiowanie zagadnień gramatycznych czy oglądanie TV. Drugie i trzecie miejsce zajęły hindi i turecki co odzwierciedla moją fascynację językami Wschodu. Cieszę się, że udaje mi się utrzymywać tempo nauki, mimo że rozpocząłem kolejne studia podyplomowe związane z technologiami elektronicznego przetwarzania informacji.



Liczba godzin


  • Łącznie: 82h40
  • عربي (Arabic MSA): 38h20
  • Hindi: 12h50
  • Türkçe: 10h30
  • Français: 9h50
  • Italiano: 6h30
  • Português: 4h40

Uwagi

 عربي (Arabic MSA) 
DLI Course: lekcje 51-56, czytanie, gramatyka, słownictwo, ćwiczenia audio, ćwiczenia pisemne - można je znaleźć pod tagiem “Arabic” (z objaśnieniami po angielsku)
Hangout: ćwiczenie mówienia, rozumienia ze słuchu, czytanie i pisanie
TV: AlJazeera po arabsku - oglądałem kilka razy krócej lub dłużej; cieszę się, że udaje mi się wyłapywać coraz więcej słów

Français
“Język francuski dla zaawansowanych”: lekcje 14-17
Hangout: ćwiczenie używania języka
TV: France 24 - oglądanie programów informacyjnych

Hindi
Pimsleur course - powtórka lekcji 1-14
Colloquial Hindi - lekcje 1-5

Italiano
“Better Reading Italian” - przerobiłem kolejne dwa rozdziały w celu wzbogacenia słownictwa
Hangout: ćwiczenie używania języka
TV: Rai News 24 - oglądanie programów informacyjnych

Português
Gramática activa - lekcje 38-40, ćwiczenia pisemne
TV: RTP Internacional - oglądanie
Niestety, nie wziąłem udziału z żadnym Hangoucie, częćciowo ponieważ było ich mniej niż poprzednio, częściowo ponieważ rozpocząłem kolejne studia i miałem mniej czasu podczas weekendów

Türkçe
FSI Course: lekcje 11-22, powtórka, audio, czytanie, gramatyka
“Colloquial Turkish”: powtórka zdań złożonych
TV: TRT Türk

Ponadto:
Sporo czasu spędziłem w Internecie na stronach w różnych językach
Napisałem kilka postów po angielsku na moje blogi
Skończyłem czytać książkę “La ciudad y los perros” Mario Vargasa Llosy (oczywiście po hiszpańsku) - można o tym przeczytaj tutaj (po hiszpańsku)
Zacząłem czytać bardzo interesującą książkę “I Am Malala”, napisaną przez Malalę Yousafzai z pomocą Christiny Lamb (po angielsku)

Ten tekst można przeczytać również po angielsku


Share:

0 komentarze:

Post a Comment