Tuesday, December 31, 2013

Języki - postępy: grudzień 2013

To ostatni raport w takiej formie. Zdecydowałem, że nie będę tak dokładny w liczeniu godzin. Powód? I tak nie liczyłem dotychczas czasu poświęcanego na angielski i hiszpański (nie było to nauka w ścisłym znaczeniu tego słowa) - choć czasem zastanawiałem się, czy nie powinienem tego robić. Czasem przeglądam strony internetowej i czytam coś na nich w kilku językach. Powinienem to liczyć, czy nie? Podobnie jest z programami TV. Dlatego nadal będę zapisywał, czego się uczę, co czytam - ogólnie, co powinno mi pomóc w utrzymaniu motywacji i w rejestrowaniu postępów, ale - podkreślam - w bardziej ogólnym znaczeniu. Nie będę dłużej zliczał godzin. Ale... spróbuję pisać więcej postów w językach, których się uczę, żeby ćwiczyć i ten aspekt.

Liczba godzin


  • Łącznie: 82h00
  • عربي (Arabic MSA): 40h00
  • Português: 13h40
  • Hindi: 11h10
  • Türkçe: 8h50
  • Français: 5h20
  • Italiano: 3h00

Uwagi

 عربي (Arabic MSA) 
DLI Course: lekcje 56-64, czytanie, gramatyka, słownictwo, ćwiczenia audio
Hangout: używanie języka
TV: AlJazeera in Arabic - programy informacyjne

Français
“Język francuski dla zaawansowanych”: lekcje 18-20
Hangout: używanie języka
TV: France 24 - programy informacyjne
Książka: “Africa Trek 2” - czytanie

Hindi
Pimsleur course - powtórka lekcji 15-30
Colloquial Hindi - lekcje 5-8

Italiano
“Better Reading Italian” - kilka kolejnych rozdziałów, wzbogacanie słownictwa
TV: Rai News 24 - programy informacyjne

Português
Gramática activa - lekcje 41-42, ćwiczenia pisemne
TV: RTP Internacional - programy informacyjne
Hangouts - używanie języka
Po raz pierwszy byłem gospodarzem hangoutów, było ich trzy, właśnie w portugalskim - dotyczyły podróży i książek

Türkçe
FSI Course: lekcje 23-30 - powtórka, audio, czytanie, gramatyka
TV: TRT Türk i TRT Haber

Ponadto:
Spędziłem sporo czasu na stronach internetowych w różnych językach
Napisałem kilka postów po angielsku na moje blogi.

Na mojego bloga podróżniczego:
Przetłumaczyłem na portugalski posty o mojej ubiegłorocznej podróży do Egiptu (czytaj po portugalsku).
Przetłumaczyłem na angielski post o krótkiej podróży do Wiednia.
Napisałem kilka postów o moich podróżach: do Florencji (Włochy), Grenady, Malagi i Sewilli (Hiszpania) oraz na Gibraltar - po polsku i angielsku.

Ten tekst można przeczytać również po angielsku
Share:

0 komentarze:

Post a Comment