Friday, November 1, 2013

Języki - postępy: październik 2013

Październik był kolejnym miesiącem, w którym arabski (MSA) pozostał moim priorytetem. Wszedłem na kolejny szczebel moich studiów. Co tydzień staram się budować proste zdania, używając słownictwa, którego się nauczyłem. Więcej o tym - poniżej. Jednak spędziłem znaczniej mniej czasu nad innymi językami. Wydaje mi się, że miałem ich przesyt w ciągu poprzednich tygodni, więc potrzebowałem swego rodzaju przerwy.

Liczba godzin

  • Łącznie: 57h20
  • عربي (Arabic MSA): 37h40
  • Français: 5h20
  • Italiano: 4h20
  • Türkçe: 4h10
  • Português: 3h50
  • Hindi: 2h00

Uwagi

 عربي (Arabic MSA) 
DLI Course: lekcje 48-50, czytanie, gramatyka, słownictwo, ćwiczenia audio, ćwiczenie pisania; ponadto powtórzyłem lekcje 9-47
Hangout: ćwiczenie mówienia, rozumienia ze słuchu, czytania i pisania
TV: AlJazeera po arabsku - kilka razy oglądałem po parę minut
Zacząłem tom VII kursu DLI. Mam jeszcze sporo do nauczenia, nim będę w stanie prowadzić dłuższą rozmowę, ale myślę, że zmierzam w dobrym kierunku.
W październiku zacząłem robić pisemne ćwiczenia - można je zobaczyć tutaj i tutaj
Mam szczęście, że mogę liczyć na pomoc native speakerów, Yusufa i Anasa z Maroka, moich przyjaciół na Google+

Français
Hangout: ćwiczenie używania języka
“Język francuski dla zaawansowanych”: lekcje 11-14

Hindi
Kurs Pimsleura - lekcje 27-30

Italiano
TV: Rai News 24 - oglądanie programów informacyjnych
Hangout: ćwiczenie używania języka
“Better Reading Italian” - wzbogacanie słownictwa
Nie dotrzymałem niestety danej sobie obietnicy, że poświęcę więcej czasu na włoski w październiku.

Português
Hangout”: ćwiczenie używania języka
TV: RTP Internacional - oglądanie programów informacyjnych

Türkçe
FSI Course: lekcje 35-38, audio, czytanie, gramatyka
“Colloquial Turkish”: powtórka wybranych zagadnień gramatycznych

Ponadto:
Spędziłem wiele godzin na stronach internetowych w różnych językach
Napisałem kilka postów po angielsku na moje blogi
Zacząłem czytać książkę “La ciudad y los perros” (autor: Mario Vargas Llosa); oczywiście po hiszpańsku

Ten tekst można przeczytać również po angielsku

Share:

0 komentarze:

Post a Comment