Monday, September 2, 2013

Języki - postępy: sierpień 2013

Arabski był ponownie moim priorytetem w sierpniu. Poświęciłem znacznie mniej czasu na inne języki, może z wyjątkiem tureckiego. Ten ostatni będzie moim drugim priorytetem we wrześniu. Mój cel: każdego dnia zrobić coś związanego z tymi dwoma językami, choćby to było nauczenie się kilku słów. W sierpniu, podobnie jak w lipcu, mniej czasu spędziłem na oglądaniu TV, a więcej na studiowaniu.

Liczba godzin

  • Łącznie: 67h50
  • عربي (Arabic MSA): 32h10
  • Türkçe: 15h10
  • Português: 12h00
  • Français: 5h20
  • Hindi: 2h10
  • Italiano: 1h00

Uwagi

 عربي (Arabic MSA) 
DLI Course - lekcje 31-39, czytanie, gramatyka, słownictwo, ćwiczenia audio
Hangout - ćwiczenie mówienia i rozumienia ze słuchu
TV: AlJazeera po arabsku
Jestem przy końcu piątego modułu kursu DLI. Wreszcie uczę się form czasu teraźniejszego. Mam nadzieję, że wkrótce zacznę budować proste zdania w tym czasie.
Oglądałem krótko programy arabskiej wersji stacji AlJazeera, żeby bardziej przywyknąć do brzmienia języka i próbowałem wyłapywać znane mi słowa.

Français
Hangouts - ćwiczenie mówienia i rozumienia
“Język francuski dla zaawansowanych” - lekcje 7-10
TV: France 24, programy informacyjne

Hindi
Pimsleur course - lekcje 11-13
Raczej dla przypomnienia sobie podstawowych sformułowań niż prawdziwa nauka.

Italiano
TV: Rai News 24, programy informacyjne
Jak widać, w sierpniu zrobiłem sobie przerwę od włoskiego.

Português
Hangouts - ćwiczenie mówienia i rozumienia
TV: RTP Internacional
“Gramática activa¨ - lekcje 32-33, ćwiczenia pisemne
“Conversas de manhã e de tarde” - czytanie (krótko o tej książce - tutaj)
Niewiele zrobiłem. Myślę, że potrzebowałem chwilę przerwy po intensywnym studiowaniu w poprzednich miesiącach.

Türkçe
FSI Course - lekcje 22-29, czytanie + gramatyka + audio
TV: TRT Türk
Hangout - ćwiczenie mówienia i rozumienia
Ćwiczyłem, ćwiczyłem i jeszcze raz ćwiczyłem struktury, które obejmuje kurs FSI. Obiecuję sobie skupić się bardziej na tureckim we wrześniu.

Ponadto przetłumaczyłem na hiszpański posty powstałe po podróży do Egiptu w grudniu zeszłego roku. Teraz można je przeczytać po polsku, angielsku i hiszpańsku

Ten tekst można przeczytać również po angielsku

Share:

0 komentarze:

Post a Comment