Thursday, September 5, 2013

Dlaczego wciąż bloguję po angielsku

Zapytano mnie ostatnio, dlaczego wciąż bloguję po angielsku, nazywając snobizmem to, że nie prowadzę bloga wyłącznie po polsku. Odpowiedź jest prosta: chcę utrzymywać kontakt z większą grupą osób uczących się języków. Poza ty, to także sposób na ćwiczenie. Chociaż nie mogę powiedzieć, że studiuję angielski, to codziennie robię coś związanego z tym językiem: oglądam TV, przeglądam strony internetowe itd.

Angielski nie jest jedynym językiem obcym, w którym piszę swoje posty. Piszę także po włosku, hiszpańsku i portugalsku. Chciałbym używać jeszcze więcej języków. Próbuję tłumaczyć sobie krótkie artykuły z tureckiej prasy, ale chciałbym umieć więcej.
Jestem świadomy, że w postach mogą się pojawiać jakieś błędy, ale nadal będę je pisał. Przy każdym tekście uczę się czegoś, czy to nowego słowa, czy idiomu itd. Mam tylko nadzieję, że osoby, dla których dany język jest językiem ojczystym wskażą mi błędy, jeśli takie znajdą i w ten sposób pomogą mi w nauce.
Poza postami, które publikuję tutaj, zamieszczam teksty w językach polski, angielskim I hiszpańskim na moim drugim blogu, MultigatoAround The World – traktują one o moich doświadczeniach podróżnych.
A wy, piszecie wasze blogi w językach innych niż język ojczysty?

Ten tekst można przeczytać również po angielsku
Share:

0 komentarze:

Post a Comment