Thursday, August 1, 2013

Języki - postępy: lipiec 2013

To był bez wątpienia miesiąc arabskiego! Prawie 50 godzin poświęconych na ten język w lipcu. Różnica między czasem spędzonym nad MSA a pozostałymi językami była duża, ale tak właśnie miało być. Mam nadzieję, że niedługo będę zbierał owoce takiego podejścia. Generalnie oglądałem mniej programów TV w "moich" językach, a skupiłem się na studiowaniu.

Liczba godzin

  • Łącznie: 91h35
  • عربي (Arabic MSA): 47h50
  • Português: 11h00
  • Italiano: 10h35
  • Türkçe: 7h30
  • Français: 5h50
  • Hindi: 5h30
  • Deutsch: 3h20

Uwagi

 عربي (Arabic MSA) 
DLI Course - lekcje 20-30, czytanie, gramatyka, słownictwo, ćwiczenia audio
Hangouts - 
konwersacje, rozumienie ze słuchu, pisanie i czytanie
Skończyłem trzeci i zacząłem czwarty moduł kursu DLI. Lekcje w nich zawarte traktują głównie o czasownikach. Przypuszczam, że w końcu będę w stanie budować bardziej złożone zdania.
Udział w hangoutach na Google+ nadal jest moim priorytetem - pomaga mi ćwiczyć w praktyce to czego się uczę. Dzięki entuzjazmowi osób, dla których arabski jest językiem ojczystym mam tę wspaniałą sposobność!
Oglądałem też trochę stacji AlJazeera po arabsku, żeby przywyknąć do rytmu i melodii języka, a także żeby zaczął wyłapywać poszczególne słowa czy nawet całe zdania.
Postanowienie na sierpień: mówić, mówić, mówić!


Deutsch
FSI Course - lekcja 1
Pimsleur course - lekcja 1
Hangout - próby mówienia
Hm, myślę, że nie będę kontynuował nauki niemieckiego, przynajmniej nie teraz. Potrzebowałem po prostu krótkiej odskoczni od pozostałych języków i pomyślałem, że spróbuję z niemieckim. Jednak nie bawiło mnie to.


Français
Hangouts - 
konwersacje
“Język francuski dla zaawansowanych” - lekcje 1-6
Skupiłem się na czytaniu i rozumieniu tekstu oraz na mówieniu.


Hindi
Pimsleur course - lekcje 1-11
Jako że potrzebowałem krótkiej odskoczni od innych języków wróciłem na moment do hindi, języka, który trochę znam. To było niczym powrót do starego znajomego. Rzeczy, których się niegdyś nauczyłem, wróciły bardzo szybko. W tym roku nie planuję jednak poświęcać dużo czasu na hindi, ale mimo to warto podtrzymywać te umiejętności, których już nabyłem.


Italiano
Hangouts - 
konwersacje
TV - Rai News 24 - oglądanie, ćwiczenie rozumienia prezentowanych wiadomości
“Reading Better Italian” - przerobiłem kolejne trzy rozdziały - ćwiczenia na rozumieniu tekstu, praca nad wzbogacaniem słownictway


Português
Hangouts - konwersacje
TV - w ograniczonym zakresie
“Gramática activa¨ - lekcje 23-31
“Conversas de manhã e de tarde” - zaczałęm czytać książkę napisaną przez egipskiego pisarza 
Naguiba Mahfouza, w tłumaczeniu na portugalski
Wydaje się, że krok po kroku nabywał coraz więcej płynności w posługiwaniu się portugalskim i bardzo mnie to cieszy. Kiedy zaczynałem się uczyć tego języka parę lat temu, nie przypuszczałem, że stanie się jednym z moich ulubionych.

Türkçe
FSI Course - lekcje 17-22, powtórka audio + ćwiczenia pisemne
TV - TRT Türk - ćwiczenie rozumienia prezentowanych wiadomości i programów publicystycznych
Nie przerobiłem nowego materiału. Jak już kiedyś wspominałem, wykonuję wszystkie ćwiczenia zawarte w kursie FSI w formie pisemnej, co zabiera sporo czasu. Mam tylko nadzieję, że kiedyś będzie z tego korzyść.

Ponadto przetłumaczyłem kolejny króciutki tekst prasowy - można go znaleźć tutaj, jedynie w języku angielskim.

Jako że nie rejestruję czasu poświęconego na angielski i hiszpański, wspomnę tylko że skończyłem czytać książkę mojego ulubionego pisarza V.S. Naipaula, w tłumaczeniu na hiszpański, "Entre los creyentes" - moje refleksje spisane po hiszpańsku można przeczytać tutaj

Ten tekst można również przeczytać po angielsku

Share:

0 komentarze:

Post a Comment