Thursday, November 1, 2012

Suahili – czas ruszyć dalej

Czternaście lekcji z książki „Colloquial Swahili” już za mną. Z satysfakcją zamykam pierwszy etap nauki. Przyznaję, że kosztuje mnie to sporo wysiłku jako że języki Bantu różnią się gramatyką i oczywiście słownictwem od tych języków, których uczyłem się do tej pory, z czego większość to języki europejskie. W najbliższych tygodniach i miesiącach postaram się wykorzystać w pełni entuzjazm i radość, jaką sprawia mi obecnie suahili oraz pomoc moich nowych znajomych.

 „Colloquial Swahili” to moim zdaniem jeden z lepiej napisanych podręczników z tej serii. Może poza paroma dosłownie dialogami, jak ten dotyczący kłótni o to, w jaki sposób matka gotuje ryż, są urozmaicone, dotyczącą sytuacji, z jakimi każdy styka się na co dzień, począwszy od przedstawiania się, robienia zakupów czy planowania podróży, poprzez wizytę u lekarza, a skończywszy na czytaniu gazet i pisaniu listów. Książka zawiera jasny opis najważniejszych kwestii gramatycznych, w tym czasów, włącznie z trybem przypuszczającym.

Po kilku miesiącach, które spędziłem nad tym samouczkiem, mam ogólną wiedzę jak funkcjonuje składnia w suahili i na temat tzw. klas rzeczowników oraz podstawowy zakres słownictwa. Czas ruszyć dalej. Skupię się na kursie FSI oraz na „Swahili Learners’ Reference Grammar”, która w dość jasny i zwięzły sposób prezentuje gramatykę suahili.
Życzcie mi powodzenia!

Ten tekst dostępny jest także w języku angielskim
Share:

0 komentarze:

Post a Comment