Tuesday, October 30, 2012

FSI French Basic Course I – skończone!

Październik był dla mnie bardzo dobrym miesiącem, jeśli chodzi o naukę języków obcych. Chociaż nie dotrzymałem wszystkich danych sobie obietnic to udało mi się wyjść poza pierwsze etapy studiowania niektórych języków. Jednym z nich był francuski. Skończyłem pierwszą część podręcznika FSI Basic Course.

Kilka razy wyrażałem swoją opinię o tym kursie. Tutaj powtórzę więc to co zawsze mówiłem: to bardzo dobry kurs, bardzo dobrze przygotowany, z mnóstwem ćwiczeń i materiału audio. Mam kursy FSI do wielu języków i uważam, że francuski jest jednym z najlepszych, jakie opracowali. Dialogi są wzięte z sytuacji życia codziennego, dotyczą na przykład spotkań i odwiedzenia przyjaciół, pracy w biurze, robienia zakupów, zwiedzania różnych miejsca, podróżowania, kupowania nowego mieszkania, łapania taksówki, a nawet chodzenia do fryzjera. Kwestie gramatyczne są objaśnione wyczerpująco i towarzyszy im mnóstwo przykładów.
Pierwsza część obejmuje podstawy gramatyki, wszystkie najważniejsze czasy (teraźniejszy, przeszły dokonany, przyszły), przymiotniki, rodzajniki, zaimki i wszystkie inne rzeczy, które początkujący potrzebuje do nabycia solidnych podstaw nim przejdzie do następnego etapu.

Ostatni rozdział, dwunasty, to w rzeczywistości powtórka tego czego uczy poprzednich jedenaście. Można sprawdzić swoją wiedzę dotyczącą zagadnień gramatycznych, odświeżyć poznane słownictwo a także potłumaczyć różne rodzaje zdań – w obie strony.
Poza tym, są tutaj również użyteczne ćwiczenia audio pomagające uczniowi nauczyć się rozróżniać niektóre podobne dźwięki czy słowa, na przykład: il est fini – il a fini; ils ont fini – ils sont finis; elle a fini – elle l’a fini, które – wierzcie mi – łatwo wychwycić w tekście pisanym, ale są one znacznie trudniejsze do wyłapania, gdy słucha się wypowiadającego je „native’a”.

Następny etap w nauce francuskiego obejmuje: FSI French Basic Course II i polski podręcznik “Język francuski dla zaawansowanych”.

Ten tekst można przeczytać również po angielsku

Share:

0 komentarze:

Post a Comment