Tuesday, June 26, 2012

Snajper uczy idiomów...

Ten post powinien pojawić się już dawno, ale przyznam, że zapomniałem o nim. Chwilę temu przeczytałem książkę “American Sniper”, która jest opowieścią Chrisa Kyle’a o jego misjach m.in. w Iraku. Starałem się wynotować sobie trochę wyrażeń i idiomów, które - kto wie - pewnie się kiedyś przydadzą. Najbardziej podoba mi się ten: I could give a flying fuck about them.

Niektóre z tych wyrażeń znałem wcześniej, jednak wypisałem je, żeby je dodatkowo utrwalić w pamięci. Poniżej lista co smaczniejszych wyrażeń używanych przez marines (zapewne nie tylko przez nich) i parę słówek, które niekoniecznie można znaleźć w podręcznikach do nauki angielskiego, a które warto znać.

  • He didn't give a hoot - miał to gdzieś
  • I'd be back in a heartbeat - w mgnieniu oka
  • I've been kicked where the sun doesn't shine - kopnęli mnie tam gdzie słońce nie dochodzi
  • I spotted a guy - zauważyłem faceta
  • It was a cakewalk – to była bułka z masłem
  • I could give a flying fuck about them (trudno to dosłownie tłumaczyć, ale kto zna angielski domyśli się, o co chodzi)
  • I was over the moon - byłem w siódmym niebie
  • It's a way of weeding out... – to był sposób na wyeliminowanie...
  • I've done a hell of a job.
  • I like it a lot better.

  • He was limping / to limp – utykać
  • He was a top-notch commander / na najwyższym poziomie)
  • I had to wear a cast for a few weeks / cast - gips)
  • Have your little laugh.
  • feed store - magazyn pasz
  • two hundred and twenty-some
  • hissing noise – syczenie
  • fire hose - wąż (strażacki)
  • lasting over a half-year
  • to whip sb's ass - bat, bić
  • take your pick – wybieraj
  • vertigo - zawrót głowy
  • every so often - co jakiś czas
  • insurgent – powstaniec, rebeliant
  • insurgency – rebelia
  • three-story building
  • itty-bitty – maleńki, malusieńki
  • eavesdropping devices - urządzenia podsłuchowe
  • wimp – mięczak
  • horseplay - grubiańskie zachowanie

Więcej o książce można przeczytać tutaj
Share:

0 komentarze:

Post a Comment