Friday, February 18, 2011

Türkçe

Bu blog Şubat 2011’de kuruldu. Bunu çeşitli dillerde yazırım: Lehçe, İngilizce, İspanyolca ve İtalyanca. Bazı girişler ve Portekizce, Türkçe, Fransızca ve Svahili hakkinda olacaklar.

Daha ergenlik döneminde yabancı dil öğrenme bağımlısı oldum, sabaha kadar bu konuyla ilgili kitaplar okurdum. Başka dilde konuşan insanların nasıl iletişim kurduklarını, hangisinin istek kipi olduğunu, İspanyolcada „subjunctive” nedir, neden Almancada "bir kız" derken not bir tanımlama kullanıldığını (das Mädchen yani) ve bazı dillerde (Türkçe ve Arapça) "to be" fiilini kullanmadıklarını. Butun bunlar oldukça vericiydi. Shakespeare "Hamlet"i fiilini kullanmadan yazabilir miydi?

Benim dillerim

  • Arapça
Ben Arapça melodiyi beğenirim. MSA (Modern Standard Arabic) ve Mısır lehçesi öğreniyorum. Ben bir acemi. Şimdi bu dil önceliklerimden biri.
  • Fransızca 
Fransızca ile birkaç kez flörtüm. Birkaç ders çalıştım ve sonra bıraktım. 2012 yılında ona döndüm. B2 düzeyinde olduğumu söyleyebirim.
  • Hintçe
İlk Asya dilim. 2010 yılında bu güzel dili öğrenmeye başladım. Sonra bir tatil için Hindistan'a gittim. Orada üç hafta geçirdim. A2 seviyesindeyim sanırım. Şu an için ara verdim.
  • Ingilizce
İkinci dilimdir. Başında bu Lehçe ile karşılaştırıldığında çok kolay, dilbilgisi açısından, özellikle isim çekimleri ve birleşmeler. O zaman tüm ayrıntıları ve nüansları öğrenmek zorunda. Ben Cambridge ve LCCI (London Chamber of Commerce and Industry) sınavları geçmeyi başardım, çekmecemde bu sınavlara ait yenilenmis sertifikatim var.
  • İspanyolca
En sevdiğim dildir. İspanya Milli Eğitim Bakanlığı tarafından verilen DELE diplomam var. İspanyolca öğrenmeye başladığım zaman Polonya’da birçok yoktu (biliyorum, inanmak zor), Internet te yoktu. Desen ve kelime inebilecek için Julio Iglesias’ın kasetleri satın almama rağmen onun söylemeşini beğenmedim. Onun sayesinde sevgi, sarılarak ve veda ile sözcüğüşimdiye kadar zengin.
  • Italianca 
Bunu birkaç yıldır öğreniyorum. B2 seviyesinde olduğumu düşünüyorum. Bu yıl CELI sınavına girmek istirordum ama bunu 2014’e erteledim.
  • Lehçe
Ana dilimdir.
  • Portekizce 
B2 seviyesinde olduğumu düşünüyorum, ilerlemek istiyorum. Birçok kişi Brezilya versiyonunun daha hoş olduğunu söylüyorlar ama ben Avrupa versiyonu tercih ederim. İspanyolca biliyor olmama benim için büyük bir avantaj.
  • Rusça
Açıkçası ilk dilim oldu. Okula gittiğim zaman bütün Polonyalı öğrenciler Rusça öğrenmek zorundaydılar. Rusçayı 8 yıldır öğrendim. Hatta iyi derecelerim vardı. Ama "unutmak, geçmek, öğrenmek" kuralına göre çalıştım. Şimdi biraz pişmanım. 2011 yılında Rusçaya geri döndüm ve çok sevdim. Şimdi yine bir ara verdim - bu kadar çok dil arasında çok zamanım yok.
  • Svahili 
Her kıtadan en az bir dili konuşmak hırslıyım. Bu, Arapçayı saymazsak, ilk Afrika dilim. Acemiyim. Bu sene kısa bir mola verdim.
  • Türkçe
2008 yılında Türkiye'de bir tatil geçirdim ve bu ülkeyi ve insanlarını sevdim. A2 seviyesindeyim sanırım - bu yıl daha fazla çalışımak için benim önceliklidir.
  • Diğer 
Ben de biraz İsveççe, Hırvatça, Hollandaca, Almanca, Esperanto, Macarca, Koine Yunanca ve İbranice öğrendim ama onları erken bir aşamada bıraktım. Bunun dışında, lisede dört yıl boyunca Latince öğrendim.


Burada belirtmekte fayda olabilir ki biraz Polonyalı işaret dili biliyorum (ilgili sertifikasım var).
Share: